Keresőoptimalizálás és linképítés napjainkban

A keresőoptimalizálás célja az, hogy a Google találati listájában minél előbbre jussunk a webhelyünkkel. Mindezt persze rengeteg munkával, folyamatos fejlesztéssel lehet elérni. Például prémium linképítés ennek az egyik módja.

Jelentése angolul Search Engine Optimization vagyis SEO. Segítségével egy weboldalt a találati listán előrébb tudunk juttatni, amellyel több kattintást, több látogatót szerzünk. Ami azért fontos, mert mint tudhatjuk, egy keresés során a legelső egynéhány találatot nézik meg az emberek, vagyis aki hátul kullog, nem lesz látogatva.

Search Engine Optimization keresőoptimalizálás

Ez sokat segíthet egy vállalkozásnak abban az esetben, ha jelen van az online térben a weboldalával vagy webshopjával. Mondhatjuk azt is, hogy ez keményen a marketing része.

Két opció is létezik az önreklámozásra, a fizetett hirdetés (SEA, Search Engine Advertising)(pl. adwords) és az organikus lista (SEO). A fizetett hirdetés esetén a megbízó fizet azért, hogy a legelső helyeken legyen a weboldala, az organikus lista előtt. Azonban a nem fizetett, vagyis ingyenes hirdetés az organikus lista, ahol bárki oldala megjelenik találatként, csak nem mindegy hogy hol. Összességében ez a keresőmotor-marketing (SEM, Search Engine Marketing)

A Google és más, keresőmotorok algoritmusok segítségével pásztázzák az internetet, ellenőrzik, hogy hiteles-e az adott weboldal, friss-e, karban van-e tartva stb. Valamilyen szempont alapján pedig, belistázza az oldalakat, amit nem lehet pontosan tudni és ismerni. Ez elég gyakran végbemegy, így állandó munka van a keresőoptimalizálással egy vállalkozásnak, mivel a frissítések alkalmával változhatnak a listázások. Az algoritmus a pásztázáskor kulcsszavakra, vagy linkekre keres, ezért feladatunk jól elhelyezni, és minél több pozitív helyről linkekkel mutatni a célzott weboldalra.

Azért a Google a legfontosabb, mert Magyarországon ez a legtöbbet használt keresőmotor. Természetesen ez országonként és kontinensenként változó. Olyan országokban, ahol más keresőmotor a fő, ott a Google rangsora semmit nem ér. Ezért érdemes mindig az adott országhoz igazodni.

Google SEO